Chocolate chip cookies - amerykańskie ciasteczka

Obejrzałam ostatnio wszystkie sezony "Gotowych na wszystko". Nie widziałam ani jednego odcinka gdy puszczali w tv (tak, to możliwe), więc teraz odrobiłam zaległości i chyba nawet lepiej na tym wyszłam, bo miałam ciągłość akcji. Rozumiem teraz fenomen tego serialu. Jednych bohaterów się "kocha", innych nienawidzi. W zasadzie nie pozostaje się obojętnym. Od początku utożsamiała się z Lynette z powodu dzieci, ale, mimo początkowego awersu, to i z Bree znalazłam cechy wspólne. To przez nią, a może dzięki niej zaczęły za mną chodzić i nieodstępować na krok sławne amerykańskie ciasteczka i amerykański placek owocowy.
Internet - skarbnica wiedzy wszelakiej - szybko przyszedł z pomocą. Anglojęzyczne strony opływają w przepisy na te niemal narodowe słodkości.
Ten przepis najbardziej przypadł mi do gustu.



Przepis na ok. 54 ciasteczka 🍪🍪🍪🍪🍪

2szkl brązowego cukru
2szkl białego cukru
500g miękkiego masła
3 jajka
łyżka ekstraktu waniliowego lub cukier waniliowy
5szkl mąki
2łyżki pr do pieczenia
4 tabliczki czekolady (mleczna, deserowa, biała - wg uznania)


Utrzeć masło z cukrem na gładko. Dodać jajka, ekstrakt waniliowy/cukier waniliowy i wymieszać. Dodać mąkę i wszystko wymieszać na jednolitą masę.
Czekoladę pokroić w drobną kostkę. Idealne byłyby tu "łezki" czekoladowe czyli owe chocolate chips, niestety w Polsce ciężko je dostać, a jak już, to cena jest nieporównywalnie za wysoka.
Dodać czekoladę do masy i wszystko razem wymieszać.
Ciasto na ok 20min wstawić do lodówki, aby nie kleiło się do rąk.
Łyżką do lodów (lub zwykłą stołową) nabierać masę, formować kulki i układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 12 min w 190°C. Ciasto można zamrozić do 3 miesięcy. Najlepiej mrozić już uformowane kulki. Wtedy wystarczy tylko wyłożyć na blachę i do piekarnika na 15min (190°C).



Z ciasta formuje się kulki, bo w piekarniku pod wpływem temperatury "rozpłynął się" i dostaniemy piękne ciasteczka.
Po wyjęciu z piekarnika należy poczekać, aż ciastka ostygną. Idealne ciastko jest miękkie w środku i wypieczone na brzegu.

Przepis jest na sporą ilość ciastek, więc można go albo podzielić na 2 albo 3, albo ciasto zamrozić i upiec resztę ciastek gdy tylko będzie na to ochota.

Smacznego!

Komentarze